arrow_drop_up arrow_drop_down
4 redenen waarom jij meer behoefte hebt aan CRM/ERP dan je denkt
29 november 2016 

4 redenen waarom jij meer behoefte hebt aan CRM/ERP dan je denkt

Als ondernemer houd je je elke dag bezig met werkzaamheden die voor jouw bedrijf van belang zijn. Bestaande klanten tevreden houden, nieuwe klanten werven en zorgen dat je personeel optimaal kan werken. Geen enkele ondernemer kan ontkennen dat er wel eens problemen ontstaan op de werkvloer. Maar wat zijn nu écht je dagelijkse obstakels? En nog belangrijker; is het niet eens tijd om deze eindelijk echt te tackelen!

Reden 1: Je raakt klant gegevens kwijt

En dat gaat ten koste van de relatie. Want een keer een klant niet contacten kan gebeuren. Maar zonder telefoonnummer ga je die nieuwe lead niet binnenhalen. Het zou het helpen als er een plek is waar je al je gegevens op één plek opslaat en gemakkelijk terug kunt vinden. Zoiets heet een mobiele telefoon, zou je zeggen. Tegenwoordig zijn er echter talloze systemen waarin leads direct worden opgeslagen in het systeem en partners & gemaakte afspraken direct worden vastgelegd. Bovendien wordt hier je salespijplijn maar ook alle laatste persoonlijke contactmomenten up-to-date bijgehouden.

Reden 2: Je mailbox zit stampvol

Een overvolle mailbox, niet erg overzichtelijk… Je bent blij dat de zaken goed gaan, maar is er iets te doen aan die stampvolle mailbox? Een beetje overzicht van alle aanvragen die binnenkomen kun je goed gebruiken. Op dit moment staan alle lopende klanten, projecten en acties door elkaar heen verspreid over je mail. Met een CRM/ERP systeem is er eenvoudig orde te scheppen in de chaos. De functie van het systeem is het overzichtelijk opslaan van alle gegevens die voor jou een beetje of juist heel belangrijk zijn. Zo ga je van zoeken door je mailtjes naar in één oogopslag zien wat er allemaal speelt binnen je bedrijf.

Reden 3: Verwerken van aanvragen en mail is ingewikkeld en kost veel tijd

Niet alleen is die mailbox onoverzichtelijk, maar ook het verwerken van deze mails kost veel tijd, moeite en onnodige irritatie. De automatisering van deze handelingen vind je misschien onnodig of eng. Echter moet je misschien eens onder ogen komen dat het anders kan? Die handelingen waarvan alleen jij weet hoe ze moeten, kunnen zo in de toekomst ook door collega's gedaan worden. Een goed geïntegreerd CRM/ERP biedt eindeloze mogelijkheden. Van het doorvoeren van bestellingen van je webwinkel tot aan automatische herinneringen welke klanten je deze week nodig moet bellen of het ondertekenen van contracten via internet voor je intellectueel eigendomsrecht praktijk. Zo houd jij meer tijd en energie over voor andere zaken.

Reden 4: Je betaalt teveel voor de organisatie van je backoffice

Een goed CRM/ERP systeem biedt automatisch oplossingen voor je administratie. Waarschijnlijk besteed je die op dit moment uit, heb je er niet veel zicht op of krijg je de indruk teveel geld te betalen. Om maar een voorbeeld te noemen: de urenregistratie. Deze kan met een CRM systeem gemakkelijk online ingevoerd worden door iedere werknemer op elke plek. Kun je de kosten van die boekhouder weer mooi voor andere dingen gebruiken. Een CRM/ERP systeem bijvoorbeeld.

Over de schrijver
Werkt voor CRM Fabriek. Een startup, opgericht vanuit eigen ervaring. Wij kijken eerst gericht naar wat de klant nodig heeft, op basis hiervan wordt een systeem samengesteld. Met als belangrijke toevoeging het coachen door de transitie en doorontwikkelen tijdens implementatiefase.
Reactie plaatsen